2 . a ) Przedstaw ilorazy w postaci ułamków :
1 : 6 =
5 : 6 =
1 : 7 =
15 : 7 =
1 : 3 =
4 : 3 =
1 : 9 =
5 : 9 =

3 . Uzupełnij , wpisując w miejsce kropek odpowiednie ułamki
a ) Bogna Pocięła wstążkę o długości 5 m na 3 jednakowe części . Każda z tych części ma . ... m długości
b)
Ogrodnik miał 7 jednakowych grządek kwiatów .
Rozsypał równomiernie na te grządki 10 kg nawozu mineralnego . Na każdą grządkę przypadło średnio . . . .
kg nawozu .

4 . Zapisz liczbę ;
a )
9 razy mniejszą niż 1 :
b )
5 razy mniejszą niż 12

Proszę o szybkie odp ^ ^



3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:17:57+01:00
2..
1 : 6 = 1/6
5 : 6 = 5/6
1 : 7 = 1/7
15 : 7 = 2 całe i 1/7
1 : 3 = 1/3
4 : 3 = 1 cała i 1/3
1 : 9 = 1/9
5 : 9 = 5/9

3.
a) 5/3 = 1 cała i 2/3 metra
b) 10/7 = 1 cała i 3/7 kg

4.
1/9
5/12


8 4 8
2009-11-19T16:31:00+01:00
2)
1/6=~0.0.17
5/6=~0.8(33)
1/7=~0.143
15/7=2 1/7=~2.143
1/3=~0.(33)
4/3=~1.(33)
1/9=~0.(11)
5/9=~0.(55)

3)
5/3=1 2/3=~1.67 m
10/7= 1 3/7=~1.43 m

4)
1/9
12/5=2.4
4 2 4
2009-11-19T16:37:50+01:00
Zadanie 2
1/6, 5/6, 1/7, 2 i 1/7, 1/3, 1 i 1/3, 1/9, 5/9
zadaine 3
a) 1/3*5= 2 i 2/3 metra

b) 1/7*10= 1 i 2/5

zadanie 4:
1/9
5/12
3 2 3