Odpowiedzi

2009-11-19T16:25:39+01:00
Http://biblia.wiara.pl/wydruk.php?grupa=6&art=1119337823&dzi=1115795142&katg=

tu masz wszystko ;d
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:26:50+01:00

Księga- św. Mateusz był autorem Ewangelii

Anioł- nawiązuje do początku Ewangelii św. Mateusza. Po przedstawieniu genealogii Jezusa opisuje bowiem pojawienie się anioła świętemu Józefowi.

Miecz -Według tradycji poniósł śmierć męczeńską. Być może został ścięty mieczem. Dlatego czasami przedstawia się go z mieczem w ręku. Ponieważ nie wiadomo na pewno, czy narzędziem zbrodni był właśnie miecz, czasem pojawiają się wizerunki świętego z toporem, włócznią lub halabardą.


na podstawie: http://biblia.wiara.pl/wydruk.php?grupa=6&art=1119337823&dzi=1115795142&katg=
2009-11-19T17:04:22+01:00
Jeśli jest on apostołem , to św.Mateusz : kątownik,topór, halabarda
A jeśli jest to symbol ewangelistów , to ,,człowiek''