Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:34:18+01:00
42-(2*12)=18cm
dwa ramiona sa rowne po 12 cm a podstawa 18 cm
2009-11-19T16:35:53+01:00
W trójkącie równoramiennym dwa ramiona są równe
jeżeli jedno = 12 cm to drugie też 12 cm
obwód = 42 cm = a + a + b = 2a + b
b - podstawa = 42 - 2a = 42 - 24 = 18 cm
a = 12cm- dwa ramiona po 12 cm
b = 18 cm - podstawa
2009-11-19T16:52:08+01:00
Rozwiązanie nr 1
12×2=24
42-24=18
rozwiązanie nr 2
42-12=30
30÷2=15
Odp: Bkoi tego trójkąta mogą mieć 12 i 18 lub 15