Opór przewodnika, przez który płynie prąd o natężeniu 2A, a napięcie na jego końcach wynosi 12 V, jest równy:
a)24 omy
b)6 omów
c)1/6 (jedna szósta) oma
d)1/24 (jedna dwudziesta czwarta) oma

NAPISZ OBLICZENIA!
(bez obliczeń odpowiedź będzie uznana za złą!)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:42:42+01:00
Dane:
I=2A
U=12V
R=?
Prawo Ohma
I=U/R
wyznaczam R
R=U/I=12V/2A=6Ω
Prawidłowa jest odpowiedź b
1 4 1
2009-11-19T18:26:51+01:00
Dane:
U = 12 V
I = 2 A

Szukane:
R = ?

R = U / I
R = 12 V / 2 A = 6 Ω [V/A] = Ω
Odp. b) 6 Ω.
1 5 1