Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13 500zł. Płaszcz był o 180zł droższy niż kurtka. Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T16:40:13+01:00
X-cena płaszcza
y-cena kurtki
układamy równania
12x+15y=13500
x=y+180
Teraz drugie równanie wstawiamy do pierwszego i mamy
12(y+180)+15y=13500
12y+2160+15y=13500
12y+15y=13500-2160
27y=11340 /:27
y=420 zł
Zatem x=420+180=600 zł
Odp. Płaszcz kosztował 600 zł, a kurtka 420 zł.
2009-11-19T16:43:07+01:00
X- cena kurtki
15x12(180x)13500
x420
odp. kurtka kosztuje 420, a płaszcz 600
2009-11-19T16:46:21+01:00
12x180=2160 13500zł-2160=10840zł 10840zł:12= wynik podzielic przez 15 i i do reszty dodac po 180zl i wyjdzie cena plaszcza