Mały Antek miał 32 znaczki. Kilka nowych znaczków dostał na urodziny. Niestety, jeden z gości rozlał herbatę i zniszczył aż 26 znaczków, czyli dwie trzecie kolekcji. Ile znaczków dostał Antek na urodziny.

Proszę o jak najszybszą pomoc. Czas do czwartku , a jeśli będzie w czwartek ładnie na pomorzu to na 25.05.09r.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-05-13T18:24:32+02:00
Jak 26 znaczków to 2/3 całosci to całość wynosi 3/3
czyli 26/x= 2/3 przez 1 mnozysz na krzyż i masz....
26=2/3x a to bedzie 39 znczków ma całość

a 39-32 = 7 czyli dostał 7 znaczkow
2009-05-13T18:27:01+02:00
26:2=13to 1/3 znaczków
12x3=36to znaczki razem z tymi które dostał na urodziny
aby obliczyć ile dostał trzeba 36-32=4 znaczki dostał na urodziny
Odp.Na urodziny dostał 4 znaczki .