Cena jednego kilograma jabłek na targu wynosi 2,4 zł.Te same jabłka w sklepie kosztują 3 zł.
a) O ile procent cena jabłek w sklepie jest wyższa od ich ceny na targu?
b)O ile procent tańsze są jabłka na targu niż w sklepie?

Proszę o pomoc..<potrzebuje tego jeszcze dziś wieczorem>

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:46:20+01:00
A) 0,6/2,4*100%=60/2,4%=25%
Jabłka w sklepie są droższe o 25%

b) 0,6/3*100%=60/3%=20%
Jabłka na targu tańsze są o 20%


14 4 14
2009-11-19T16:47:26+01:00
A)3-2,4/2.4=0.6/2,4+1/4=25%
b)3-2,4/3=0.6/3=1/5=20%
5 3 5
2009-11-19T16:49:26+01:00
Cena jabłek na targu - 2,40 zł
Cena jabłek w sklepie - 3,00 zł

a) O ile procent cena jabłek w sklepie jest wyższa od ich ceny na targu?
3,00 - x %
2,40 - 100%
300 - 2,4x /:2,4
x=125 %
125%-100%=25%
Odp. Cena jabłek w sklepie jest o 25 % wyższa od jabłek na targu

b)O ile procent tańsze są jabłka na targu niż w sklepie?

3,00-100%
2,40-x%
3x - 240 /: 3
x = 80 %
100%-80%=20%
Odp. Jabłka na targu są o 20 % tańsze niż jabłka w sklepie
17 3 17