1.W konkursie startuje 768 uczestników.Trzy czwarte z nich odpada po każdej rundzie.Ilu uczestników przejdzie do trzeciej rundy ? ZAPISZ OBLICZENIA
***
2.Sebastian Pszczółka rozegrał 4 z 20 planowanych do końca tygodnia gier i warcaby.Jaki procent gier ma jeszcze do rozegrania?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:49:04+01:00
1. 1 runda (768*3) : 4 =576
768-576=192
2 runda (192*3) :4 =144
192-144=48
Odp. Do trzeciej rundy dojdzie 48 zawodników
2.
4*100:20=20%
100%-20%=80%
Odp.Sebastian ma jeszcze do rozegrania 80% gier
1 1 1
2009-11-19T16:52:14+01:00
Zad 1
768 razy 3/4 = 576 - tylu odpadło po pierwszej rundzie
768 - 576 = 192 - tylu przeszło do drugiej rundy
192 razy 3/4 = 144 - tylu odpadło po drugiej rundzie
192 - 144 = 48 - tylu przeszło do trzeciej rundy
zad 2
20 to 100 %
4 to x %
x = 4 razy 100/20 = 20 %
rozegrał 20 %
pozostało do rozegrania 100 % - 20 % = 80 %
2009-11-19T16:57:42+01:00