Zad.1 Ojciec Stefana odziedziczył 1/3 majątku dziadka Romana.Gdy Stefan dorósł, ojciec przekazał mu 2/5 cześci majątku odziedziczonego po dziadku Romanie. Jaką część majątku dziadka Romana odziedziczył Stefan?

.................................. Odpowiedż: ........................................

zad.2 Oblicz, jaką długość ma bok kwadratu o obwodzie:
a)1 1/5m,.................................... b)2 1/2m. ................................

2

Odpowiedzi

2009-11-19T16:47:44+01:00
Ja znam tylko odp na drugie zadaniee.. ;)
a) 1 1/5= 1,2
1,2 : 4=0,3

b) 2 1/2=2,5
2,5: 4= 0,625
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:05:01+01:00
Ojciec stefana 1/3= 5/15
stefan 5/15:5 *2=1/15*2=2/15

Odp. działka stanowiła 2/15 działki dziadka

Zad.2
obw
a)1 1/5m=6/5
bok 6/5:4=6/5*1/4=3/10=0,3m

obw
b)2 1/2m=5/2
bok
5/2:4=5/2*1/4=5/8=0.625m