Rozwiążecie proszę ;] :**

1 ) Kurtka w sklepie sportowym kosztuje 699 zł . Ania poszła w sobotę i trafiła na 15 % zniżke . Kupiła kurtkę i powiedziała swojej koleąznce Zosi. Ta poszła i okazało się że do ceny zniżkowej dodano teraz 10 % . Ile zapłaciła Ania , a ile Zosia ? której się bardziej opłacało ?

2) Sklep spożywczy zrobił promocję i obniżył ceny produktów o 10 %. Po tygodniu stwierdził że mu się to nie opłaca i spowrotem podniósł o 10 % . Mleko po 1 obniżce kosztowało 5 zł. Jaka będzie cena końcowa ? Opłacało się sprzedawcy ?

3) kasia pożyczyła Ani 16 zł i powiedziała że ma jej oddać na drugi dzień , jeśli nie, to za każdy dzień będzie dodawać 2%. Ile Ania odda po 13 dniach ?

4) Zuzia kupiła spodnie za 99zł. Na drugi dzień spodnie były tańsze o 5 %. Ile Zuzia zapłaciła by po obniżce ? zaokrąglij .

5) Bank za miesiąc lokaty pomnaża ją o 1,5% . Pan Jan wpłacił 1100zł na 9 mcy. ile dostał po tym czasie ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:17:30+01:00
1) 699 - 15% = 699 - 104.84 = 594.16 - tyle zapłaciła ania
594.16 +10% = 594.16 + 59.56 = 653.72 - tyle zapłaciła zosia
699-653.72 = 45.28
odp. ania zapłaciła o 45,28 zł. więcej
2) 5 + 10% = 5.5 zł. - cena końcowa
4) 99 - 5% = 99 - 4.95 = 94.05
odp. zosia zapłaciła by 94.05
2009-11-19T17:45:06+01:00
3) 16zł * 126% = 20,16 zł

Odp: Ania po 13 dniach odda 20,16 zł.