Odpowiedzi

2009-11-19T16:56:24+01:00
-Akwedukt Pont du Gard[w dolinie rzeki Gargon]
-Chorwacja[akwedukt powstały za Dioklecjana, niedaleko Splitu
-akwedukt w Nikipolis w Epirze z czasów Oktawiana Augusta
-Akwedukt powstały za Hadriana[Tunezja]
-akwedukt w Aspendos [Turcja]
-akwedukt Barbegala [Francja]



9 3 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T16:57:01+01:00
Współczesny akwedukt w Stanach Zjednoczonych
Akwedukt w Segowii (Hiszpania
Akwedukt Pont du Gard we Francji



* najstarsze, prowadzące wodę do Rzymu
o Aqua Appia (312 rok p.n.e.)
o czynny do dziś Aqua Marcia (144 – 140 p.n.e.)
o Aqua Virgo (20 p.n.e.)
o Aqua Claudia (52 rok n.e.)

* oraz leżące poza Italią:
o Francja
+ Pont du Gard koło Nîmes we Francji (zbudowany około 19 roku p.n.e.)
+ Pont de la Mosele (około 2 roku p.n.e.)
+ akwedukt do Fréjus (Forum Iulii) przez Roche Taillée
o Hiszpania
+ El Pont del Diable w Tarragonie w Hiszpanii z I wieku p.n.e.
+ akwedukt w Segowii z I-II w.
+ akwedukt w Los Milagros koło Meridy z czasów Hadriana
o Portugalia
+ Aguas Livres w Campolide koło Lizbony
+ Agueducto dos Pegöes koło Tomar
o Grecja
+ akwedukt w Nikipolis w Epirze z czasów Oktawiana Augusta
+ akwedukt do ruin Mytilene koło Morii na Lesbos
o Izrael
+ akwedukt z góry Carmel do Caesarea Maritima budowany pomiędzy I wiekiem p.n.e. a II wiekiem n.e.
28 4 28
2009-11-19T16:58:18+01:00
Pont du Gard(Francja)- został zbudowany na polecenie Agrypy, któremu poświęcono inskrypcję na moście.

Aqua Appia-jest najstarszym akweduktem w Rzymie.

Akwedukt powstały za Hadriana(Tunezja)

akwedukt za panowania Walensa w Stambule (turcja)

akwedukt w Aspendos (turcja)
5 3 5