Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T16:55:20+01:00
X -ilośc biletów normalnych
y - ilość biletów ulgowych
x+y=40
1,5x + 80%(1,5x) =500zł
20 1 20
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:04:25+01:00
X - normalny
y - ulgowy

0,8x=y
0,8•15=12zl

x - ilość normalnych
y - ilość ulgowych


15x+12y=504
x+y=40. |•-15

-15x-15y=600

-3y=-96
y=32
odp: 32 ulgowe 8 normalnych;)€

10 4 10
2009-11-19T17:10:21+01:00
Bilety = 40 szt. → 504 zł
bilety narmalne = 1 szt. →15 zł
bilety ulgowe = 1 szt. →15 - 0,2×15= 12 zł

układam układ równań
x + y = 40 /× -12
15x + 12y = 504

-12x -12y = -480
15x + 12y = 504

3x = 24
x = 8
y = 32

3 5 3