Podczas trzydniowego rajdu rowerowego uczniowie przejechali 65km. Drugiego dnia pokonali dwa razy dłuższą trasę niż pierwszego dnia, a trzeciego o 5km więcej niż pierwszego dnia. Ile kilometrów przebyli każdego dnia? Zapisz wszystkie obliczenia

3

Odpowiedzi

2009-11-19T17:03:00+01:00
1 dzień = 65 km
2 dzień = 65 km x 2 = 130 km
3 dzień = 65 km + 5 km = 70 km

W pierwszy dzień uczniowie przebyli 65 km, w drugi 130 km a w trzeci 70 km.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:03:42+01:00

droga- 65 km
1 dzień- x
2dzień - 2x
3dzień- x+ 5

65= x+2x+x+5 / -5
60=4x /4
x=15km


1 dzień- 15km
2dzień - 2razy15=30km
3dzień-15+5=20km

Odp. pierwszygo dnia przebyto 15km, drugiego 30 km a trzeciego 20km.
3 4 3
2009-11-19T17:11:58+01:00
Y+y*2+y*2+5km=65km
y+y*2+y*2=60km
15+30+20=65km
Pierwszy dzień+15km
Drugi dzień=30km
Trzeci dzień= 20km