Odpowiedzi

2009-11-19T17:08:57+01:00
Metan w kopalniach
ropa naftowa w morzach i oceanach
wegiel brunatny i kamienny
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:10:30+01:00
Węglowodory są podstawowym składnikiem ropy naftowej, która stanowi ich podstawowe źródło w przemyśle. Innym źródłem węglowodorów są procesy tzw. suchej destylacji drewna i zgazowywania węgla. Oprócz tego węglowodory o złożonej budowie pełnią rozmaite role w organizmach żywych (np. karotenoidy).
14 3 14