Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:10:40+01:00
Czynnikami, które wpłynęły na formowanie nowego kierunku było: wzmożone zainteresowanie starożytną sztuką grecką i rzymską (1711 odkrycie Herkulanum, 1748 - Pompejów), oddziaływanie sztuki dojrzałego renesansu, a zwłaszcza architektury Palladia oraz rozwój teorii i historii sztuki.
W ramach kierunku wyróżnia się we Francji styl Ludwika XVI, w Anglii w latach 1720-1820.
21 4 21
2009-11-19T20:20:49+01:00
Czynnikami było to, że ludzie chcieli dowiadywać się nowych rzeczy o sztuce, o różnych gatunkach, również o antyku.
A jako, że antyk posiadał swoje szczególne cechy, oryginalne i wyrafinowane oraz posiadał specyficzną formę sztuki to właśnie on przyciągnął uwagę i zainteresowanie społeczeństwa. Mam nadzieję, że pomogłem, pozdrawiam :)
6 2 6