3/37

Napisz, jak postąpisz w następujących przypadkach:

I. Podczas pracy w ogrodzie mama zraniła się nożem w rękę. Rana nie jest rozległa, ale głęboka...
II. Na lekcji wychowania fizycznego kolega nagle dostaje krwotoku z nosa.
III. Grając w piłkę na boisku, upadasz i ocierasz sobie skórę na kolanie. Otarcie nie jest głębokie, ale dosyć rozległe.

...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................

Zastanów się, czy w powyższych przypadkach konieczna jest pomoc lekarza. Dlaczego ?

...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................
...............................................................................

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:13:30+01:00
I. Bierzesz wode utlenioną i przemywasz rane. Możesz rane zakleićplastrem lub nałożyć opatrunek z gazy i bandażu.
II. Przykładasz mu zimny opatrunek na nos oraz tył głowy. Przykładzasz chusteczke do nosa. Nie pozwól by kolega nachylał sie do tyłu bo wtedy krew będzie spływała do gardła.
III. Przemywasz wodą utlenioną. Możesz nakleić plaster lub zrobiś opatrunek z bandaża i gazy.

Pomoc lekarza nie jest potrzebna gdy rany lub krawienie z nosa są przypadkami bardzo małymi.


Pozdrawiam.
2009-11-19T17:18:17+01:00
1. Dezynfekuję ranę wodą utlenioną, zaklejam ją plastrem. Radzę jej by zaszczepiła się przeciwko tężcowi.
2.Każę mu usiąść by nie zemdlał, przykładam zimny kompres do czoła, przynoszę chusteczki by spływała na nie krew.
3.Dezynfekuję ranę i bandażuję ją.

2.Sądzę, że nie jest potrzebna pomoc lekarza, gdyż nikomu z powyższych osób nie stało się nic poważnego.
2009-11-19T17:24:44+01:00
1. Dezynfekujesz woda utlenioną, a następnie zaklejasz plastrem.
2. Dajesz mu okład na kark oraz chusteczke na nos. Pod zadnym pozorem nie może przechylić głowy do tyłu.
3. Dezynfekujesz woda utlenioną, a następnie robisz opatrunek z gazy i bandaza.

Myślę, że nie, ponieważ nikomu nie stało się nic złego.