Odpowiedzi

2009-11-19T17:12:38+01:00
Sedzia slucha opinii na temat oskarzonego
prokurator poddaje oskarzeniu poprzez akt oskarzenia
obronca broni oskarzonego przed zazucanymi mu czunami
7 2 7
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:20:32+01:00
Sędzia :
- prawnik, funkcjonariusz publiczny
- wymierza sprawiedliwość
- orzeka sprawach należących do właściwości sądów i trybunałów, na zasadach niezawisłości i bezstronności

prokurator:
*zaskarżanie do sądów decyzji niezgodnych z prawem,
*ściganie przestępstw,
*pomoc prawna społeczeństwu
*branie udziału w procesie legislacyjnym jako czynnik opiniodawczy

obrońca:
- występuje w imieniu oskarżonego
- broni oskarżonego
- prowadzi do uniewinnienia oskarżonego lub do orzeczenia jak najniższego wymiaru kary dla niego
- podejmuje tylko czynności na korzyść oskarżonego
13 4 13