Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:20:45+01:00
Nie wiem do czego jest podana wysokość. Mozna to obliczyc bez niej. Robimy tak.

1,5dm=15cm 8cm:2=4-polowa przekatnej 15:2=7,5 druga polowa

Twierdzenie pitagorasa a²+b²=c²

czyli 4²+7,5²=c²
c²=72,25
c=8,5 cm

obw. 8,5x4=34 cm :)
2009-11-19T18:18:11+01:00
E=8cm
f=1,5dm=15cm
c=1/2f
b=1/2e
a²=b²+c²
a²=4²+7,5²
a=√72,25
a=8,5
Ob=4a
Ob=34
(obrazek w załączniku)