Kopalnia soli przygotowała plener rzeźbiarski i konkurs na posąg wykonany z bryły soli.Adam student dostał bryłę w kształcie
prostopadłościanu o wymiarach :
0,8m x 0,6m x 0,5 m.
Wykonał z niej posąg św.Kingi patronki kopalni soli w Wieliczce.
Objętość posągu stanowi 15 % objętości bryły z której został wykonany.
Oblicz masę posągu ,jeżeli wiesz ,że masa 1 cm ³ soli wynosi 2,2g.

potrzebuję na dzisiaj i tylko dobre odpowiedzi bo będę jutro pytany z tego!dzięki

2

Odpowiedzi

2009-11-19T17:24:31+01:00
0,8m x 0,6 m x 0,5 m = 80cm x 60cm x 50cm
80cm x 60cm x 50cm = 240000cm³ - objętość początkowej bryły
15% x 240000cm³ = 36000cm³ - objętość bryły św. Kingi
36000cm³ x2,2g = 79200g =79,2kg
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:42:21+01:00
DANE:
0,8m/0,6m/0,5m-wymiary bryły prostopadłościanu
0,8 × 0,6 × 0,5=0,24m³- objętość bryły soli

0,24m³-100%
x-15%

100%x=0,24m³ × 15%
x=0,036m³ - objętość posągu

1cm³=2,2g
0,036m³=36000cm³

36000cm³ × 2,2g=79200g=79,2kg

ODP. WYKONANY POSĄG WAŻYŁ 79,2KG.

POZDRAWIAM I POWODZENIA :)