Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T23:13:47+01:00
2009-11-20T01:09:03+01:00
W klasie liczącej 44 uczniów jest 15 chłopców . Rozdzielono w sposób przypadkowy
7 biletów do teatru . Jakie jest prawdopodobieństwo , że bilety otrzymali 3 dziewczyny i 4 chłopców .
15ch, 29dz razem 44
4ch,3dz razem 7b.

moc Ω=C⁷₄₄=44!/(7!*37!)=44*43*42*41*40*39*38/2*3*4*5*6*7
mocA=C³₂₉*C⁴₁₅=29!/(3!*26!) * 15!(4!*11!)=29*28*27/2*3 * 15*14*13*12/2*3*4

P(A)=
[29*28*27/2*3 * 15*14*13*12/2*3*4]/ [44*43*42*41*40*39*38/2*3*4*5*6*7]=
[29*14*9 * 15*7*13]/ [44*43*41*13*38]=
[29*7*9*15*7]/ [22*43*41*38]=191835/1473868=0,13
5 4 5