Odpowiedzi

2009-11-19T17:24:36+01:00
Wciągają tlen i wydychają dwytlenek węgla.widac to szczególnie u ludzi gdy podczas oddychania "napręzamy się" czyli nasze płuca napełniają się powietrzem płynie krew do serca.
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:52:23+01:00
Ludzie i zwierzęta oddychają tlenowo. jest to wymiana gazowa polegająca na dostanie się tlenu do krwi a dwutlenku węgla na zewnątrz organizmu. to co wydychamy rośliny posiadające chlorofil w procesie fotosyntezy przetwarzają na tlen.
najczęściej widoczne jest że organizmy oddychają gdy nasze płuca powiększają się lub zmniejszają w zależności czy wdyczmy powietrze czy wydychamy. albo też gdy jest zimno to wydychając dwutlenek węgla widoczna jest para.