Marcin i Tomek ścigają sie na stadionie. Marcin pokonuje okrążenie bieżni w czasie 20% dłuższym niż Tomek, który pokonuje je w czasie 3 minut. Jakim procentem czasu pokonania jednego okrążenia przez Marcina jest czas okrążenia przez Tomka ?

Pilne !!

2

Odpowiedzi

2009-11-19T17:31:22+01:00
Czas Tomka = 3 min
czas Marcina = 3 min + 20% * 3 min = 3 min + o,6 min = 3, 6 min

Jakim procentem czasu Marcina jest czas Tomka?
3min/3,6min * 100% ≈ 83,3%
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:37:50+01:00
Tomek - 3 min (180 sekund0
marcin - x

180 - 100%
x - 120%
x = 216 sekund

180/216 * 100% = 83%