Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-04-03T11:06:22+02:00
Cykl menstruacyjny trwa srednio 28 dni.
Etapy cyklu;
a) złuszczania i krwawienia
- zgrubiala błona śluzowa macicy ulega złuszczeniu, dochodzi przy tym do obrywania naczyń krwionośnych i krwawienia, trwa 4-5 dni.
b) wzrostu i podzialu
- komórki błony śluzowej mnaża się, błona grubieje do 2-3 milimetra. Trwa od 5,6 do 14 dnia cyklu czyli momentu owulacji (jajeczkowania).
c) wydzielniczy
- błona śluzowa grubieje do 7 milimetra , przygotowujac sie do przyjęcia zapłodonionego jaja. Trwa od 15 do 26 dni cyklu. Jeżeli nie dojdzie do zapolodnienia to naczynia krwionosne zwęrzaja sie a błona staje sie niedotleniona i niedozywiona.
d) obumierania
- od 27 do 28 dnia komórki obumieraja i nastepuje etap 1.
5 3 5
2010-04-03T11:06:57+02:00
Krwawienie:
-błona śluzowa macicy się złuszcza i zostaje wydalona na zewnątrz organizmu;
Przed owulacja:
-błona śluzowa pęcznieje i przygotowują się jajniki do owulacji;
Owulacja:
-następuje uwolnienie komórki jajowej i przygotowanie błony śluzowej do przyjęcia zapłodnionego jaja;
Po owulacji:
-ciałko żółte znika, komórka jajowa obumiera i zostaje wydalona na zewnątrz organizmu wraz z błoną śluzową macicy;
4 4 4