Na przedstawienie przyszło d dorosłych i m dzieci, razem 123 osoby. Kiedy przed końcem przedstawienia wyszedł jeden tata z dwójką 4 letnich synów, okazało się, że dzieci jest trzy razy więcej niż dorosłych. Zapisz odpowiedni układ równań i oblicz, ilu dorosłych i ilu dzieci przyszło do teatru.

2

Odpowiedzi

2009-11-19T17:45:06+01:00
D - dorośli
m - dzieci
123 - wszyscy razem

d+m=123
m-2=3(d-1)

m=123-d
123-d-2=3d-3

m=123-d
-d-3d=-3+2-123

m=123-d
-4d=-124

m=123-d
d=31

m=123-31
d=31

m=92
d=31

odp. Dzeci było 92, a dorosłych 31


Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:47:02+01:00
Dane:
123 - dorośli i dzieci
dzieci było 3 razy więcej niż dorosłych

dzieci: x * 3 = 3 x
3 x - x = 2 x
dorośli: 1 x

2 x + 1 x = 123
3 x = 123 | : 3
x = 41

41 = dorośli
123 - 41 = 82
82 - dzieci

Odp: Do teatru poszło 41 dorosłych i 82 dzieci.