Pomcy potrzeba szybko w ciagu 15 minut max;/
klasa 6b liczaca 24 uczniów otrzymała od rady rodziców pieniadze na wyjazd do teatru w wyskości 210zł ojazd do teatru i powrót odbedzie się autobsem.koszt dojazsu autobusem całej klasy w jedna stronę niesie 19,20zł.na które przedstawienie moga pojechać?
cennik biletów:
tytuł przedstawienia bilet ulgowy bilet norml grupa cena zaOsbę
pinokio 7zł 14zł 6zł
kot w butach 8zł 16zł 7zł
czerwony kapturek. 10zł 19zł 9zł

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:36:19+01:00
210 zl - 19,20 zl = 190,80 zl.

190,80 : 24 = 7,95.
czyli wypada ze na jedna osobe przypada 7,95.
no ale musze wrocic wiec trzeba odliczyc kolejne 19,20

190,80-19,20 = 171,6 zl

171,6 : 24 = 7,15
Mogą iśc na kota w butach lub pinokia
2009-11-19T17:36:52+01:00
6 zl x 24 = 144 zl

19,20zl x 2 = 38,40 zl

144 zl + 38,40 zl = 182, 40 zl

mogą pojechać na pionokia? wybacz ale dane są nie dokładne bo chyba źle przepisałeś zadanie
2009-11-19T17:45:10+01:00
19,20 + 19,20 = 38,40
210 - 38,40 = 171,60
Pinokio - 6 * 24 = 144 144 < 171,60
Kot w butach - 7 * 24 =168 168 < 171,60
Czerwony kapturek - 9 * 24 = 216 216 > 171,60
Odp; Klasa 6b może pojechać na przedstawienie pt. Pinokio lub Kot w butach.