Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:42:34+01:00
Różnice:
Dawniej
- kobiety nie mogły brać udziału w Olimpiadach, startować mogli tylko męźczyźni
- męźczyźni wystepowali nago
- były bardzo brutalne dyscypliny, w których udział brały zwierzęta walczące z ludźmi
- nagrodą dla zwycięzcy był wieniec oliwny

Teraz:
- udział mogą brać zarówno kobiety jak i męźczyźni
- zawodnicy występują w strojach
- zwierzęta nie biorą udziału w zawodach, a zawodnicy nie ponoszą śmierci na oczach ludzi
- nagrodą jest medal

Podobieństwa:
-tłumy widzow siedzących na stadionach
9 3 9
2009-11-19T18:04:25+01:00
Igrzyska Olimpijskie : teraz:
- nie biorą w nich udzialu obojetni ludzie tylko dobrze wysportowani
- wystepuja w strojach specjalnych dla sportowcow
- otrzymują medale za wszystkie wygrane konkurencje
- zawodnicy nie sa tego samego koloru skory, nie mowia w jednym jezyku ani nie wierza w jednego boga
- igrzyska olimpijskie nie sa najwazniejsze na swiecie
Igrzyska Olimpijskie : wcześniej:
- biorą w nim ludzie obojetni jakcy chca brac w nich udzial
- nie moga popelnic nawet malego oszustwa
- zwyciesca jest ten co wygral konkurencje w zapasy
- otrzymuja za wygraną korone oliwną i garnuszek z winem
-zawodnicy sa zjednoczeni ze soba wierza w jednego Boga, mowią tym samym jezykiem
- igrzyska olimpijskie sa najwazniejsze i tylko dziki temu ze sie ony odbywaly na jakis czas zatrzymywano wojny aby sportowcy mogli spokojnie dojsc na olimpiade i z niej wrocic

starożytne igrzyska:
1. brali udział tylko mężczyźni
2. konkurencje były odbywane nago bez obecności kobiet na widowni
3. przed konkurencjami oddawano cześć bogom (szczególnie Zeusowi)
4. trwały 5 dni
5. w nagrodę zwycięzcy dostawali wieniec laurowy
1 5 1