Wyjaśnij!!

Metysi-........................................................................
.................................................................................
Krede-.........................................................................
.................................................................................
Zambosi-......................................................................
.................................................................................
Mulaci-......................................................................
...................................................................................

Dziękujeee :*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T17:38:15+01:00
Metysi – ludzie europejsko-indiańskiego pochodzenia.

Kreda – ostatni okres ery mezozoicznej, trwający około 80 milionów lat

Zambosi - osoby pochodzące od rodziców należących do rasy żółtej i czarnej

Mulat - termin określający osobę mającą jednego z rodziców z białą, a drugiego z czarną karnacją
2009-11-19T17:38:26+01:00
Metys – osoba mieszanego europejsko-indiańskiego pochodzenia. W polskiej nomenklaturze za Metysa uważa się osobę mającą część indiańskiej krwi, bez względu na pochodzenie indiańskiego przodka, przynależność państwową czy narodową. Mówi się więc o Metysach kanadyjskich, amerykańskich czy meksykańskich.

Zambo-osoba pochodząca od rodziców należących do rasy żółtej i czarnej. Początkowo słowem tym określano potomków Indian Ameryki Północnej i Południowej oraz murzyńskich niewolników , jak również - rzadziej - potomków mulatów i przedstawicieli rasy czarnej.

Mulat - termin określający osobę mającą jednego z rodziców z białą, a drugiego z czarną karnacją. Słowo pochodzi z hiszpańskiego mulo (muł).Słowo mulat ma konotację pejoratywną w wielu językach. Czasem, np. w języku francuskim, częściej używa się obecnie określenia metys, mimo iż mówiąc o metysach ma się na myśli głównie mieszkańców obu Ameryk mających mieszane pochodzenie. Proponuje się też, chcąc uniknąć uprzedzeń rasowych termin Afroeuropejczyk lub Afroamerykanin
2009-11-19T17:41:03+01:00
Metys- potomek Indianina lub Indianki i białej kobiety lub białego mężczyzny.
Kreda- najmłodszy okres ery mezozoicznej. Początek ok. 140 mln lat temu, czas trwania ok. 75 mln lat. Dzieli się na 2 epoki: kredę dolną i górną.
Zambosi-osoby pochodzące od rodziców należących do rasy żółtej i czarnej.
Mulaci-termin określający osoby mające jednego z rodziców z białą, a drugiego z czarną karnacją