Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:39:20+01:00
* występowanie pór dnia (noc i dzień),
* pozorna wędrówka Słońca po sklepieniu niebieskim,
* odchylenie w prawo na półkuli północnej i w lewo na półkuli południowej toru swobodnie spadających ciał
* odchylenia kierunku płynięcia prądów morskich,
* odchylenia kierunku stałych wiatrów - pasatów.
1 5 1
2009-11-19T17:41:54+01:00
-podział na dzień i noc
-spłaszczenie Ziemi przy biegunach
-,,wędrówka" Słońca po sklepieniu niebieskim
-dobowy ruch sfery niebieskiej
-rachuba czasu
-dobowe różnice temperatur
1 3 1
2009-11-19T17:42:15+01:00
Konsekwencje ruchu obrotowego:
pory roku
dzień i noc polarna
równonoc wiosenna
dni równonocy
zmiana miejsc wschodu i zachodu słońca w ciągu roku
czas trwania dnia i nocy
wysokość słońca nad choryzontem
1 1 1