Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:51:38+01:00
Promien kola w ktory wpisany jest trojkat jest rowny 2/3h
2/3h=6
h=12cm
w trojkacie rownobocznym h=a√3/2
a=2h/√3
a=2h/√3
a=8√3

pole:a^2√3/4
pole ≈16√3
8 2 8
2009-11-19T18:11:21+01:00
R= 6 cm
promień równy jest 2/3 h
2/3 h = 6cm x 3
2h = 18cm
h = 9 cm
h = a√3/2
a√3/2 = 9 x 2
a√3 = 18
a = 18/√3
P = a²√3/4
P = 18/√3 x 18/√3 x √3/4
P = 108 √3/4
P = 27√3 ---------------Odp.
6 4 6