Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T17:42:30+01:00
Zalety :
- Komputer jest doskonałym narzędziem pomagającym w edukacji i rozwoju dziecka. Prawidłowy dobór programów edukacyjnych,Nie tylko w ten sposób można się uczyć może ułatwić dziecku zdobywanie wiedzy i kształtowanie wielu umiejętności takich jak logiczne myślenie, kojarzenie faktów, wytrwałość, cierpliwość, szybkie i celne podejmowanie decyzji. Odpowiednio dobrane programy pomagają rozwijać spostrzegawczość, zręczność, sprawność manualną, refleks oraz podzielność uwagi.
- Kontakt z komputerem mogą mieć już dzieci w wieku przedszkolnym. Można go wykorzystać jako doskonałe narzędzie kształcenia i rozwoju.
- Dostęp do internetu pozwoli na zdobywanie wiedzy w przyjemny sposób(surfowanie po stronach), np. Adama Małysza może również poznać np. życie drogę do sławy swoich najwiekszych idoli.
- Powoli umiejętność obsługi komputera i posługiwania się podstawowym oprogramowaniem staje się na rynku pracy oczywistością.
- Dzięki komputerowi dziecko może się zrelaksować, uspokoić, za pomocą specjalnych gier programów dziecko miło spędza czas. Dzięki czemu jest później Ale fajniewesołe przez resztę dnia. Zaletą jest także, że dziecko znajduję się pod stałą opieką rodziców.
- Specjalne czaty dla dziecki pozwalają na poznanie nowych przyjaciół, z obszaru całej Polski. Dziecko poczuje się pewniej, wiedząc, że ma przyjaciół.
- Ważną rolę jaką wprowadziły komputery w świat dzieci niepełnosprawnych z poważnymi porażeniami kończyn oraz zaburzeniami mowy i słuchu. Dobierając indywidualnie dla każdego takiego dziecka właściwe urządzenie peryferyjne, komputer może stać się dla nich narzędziem porozumiewania się i kształcenia, a w przyszłosci wykonywania pożytecznego społecznie zawodu, co wiąże się z dowartościowaniem i możliwością usamodzielnienia się osoby niepełnosprawnej.


Wady :

- Spędzanie czasu przy komputerze nie powinno być podstawową formą spędzania wolnego czasu dla dziecko. Może to spowodować zerwanie wiezi i kontaktu dziecka z rówieśnikami lub członkami rodziny. Jak także zaniechania nauki i obowiązków.
- Komputer może wywoływać w dziecku agresję i zachowania destrukcyjne spowodowane nieodpowiednimi dla niego grami, które sprowadzając się często do zabijania, strzelania, brutalnego bicia i bezmyślnego niszczenia. Jest to szczególnie niebezpieczne dla dopiero rozwijającej się i niedojrzałej osobowości.
- Zagrożenia winikającej z niekontrolowanego dostępnu do internetu, który jest skarbnicą wszelkiej wiedzy i informacji może stać się zagrożeniem podatnej na manipulacje niedojrzałej psychiki dziecka. Mowię o stronach internetowych zawierające treści erotyczne, brutalne, nawoływujące do rasizmu itd.
- Komputer nie tylko oddziałuje na psychikę dziecko, ale także na jego zdrowie(w bardzo dużym stopniu). Bardzo długie spędzanie przed komputerem powodujeJeszcze chwilka, półgodziny!!: pogłębianie wad postawy, zmęczenie oczu, a po dłuższym czasie nawet krótkowzroczność. Gdy układ nerwowy dziecka jest długotrwale atakowany przez strumieniem wielobarwnego światła, kakofonią ekscytujących dźwięków oraz huśtawką emocji wynikającą z przeżyć w wirtualnym świecie, dochodzić może do zaburzeń koncentracji, kłopotów z myśleniem, rozstroju emocjonalnego, wyobcowana z rzeczywistego świata, zaburzenia więzi uczuciowej z najbliższymi oraz do wielu innych zaburzeń osobowości określanych jako uzależnienie od komputera.
- Po upływie jakiegos czasu dziecko woli żyć w wirtualnym świecie, stopniowo coraz mniej czasu spędza z kolegami, woli pozostać w domu (blisko komputera) niż wychodzić na dwór. Rzadko inicjuje zabawy ruchowe, nie interesują go zajęcia plastyczne ani zabawa klockami, za to potrafi przesiedzieć przed monitorem długie godziny. Dziecko takie powoli traci umiejętnosć nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, zawiązywania nowych przyjaźni, budowania i kształtowania więzi uczuciowej. Nie odczuwa wręcz potrzeby kontaktu z realnymi przyjaciółmi, woli ich szukać w świecie wirtualnym.
2009-11-19T17:43:14+01:00
Zalety i wady

Tak

- Komputer jest doskonałym narzędziem pomagającym w edukacji i rozwoju dziecka. Prawidłowy dobór programów edukacyjnych, może ułatwić dziecku zdobywanie wiedzy i kształtowanie wielu umiejętności takich jak logiczne myślenie, kojarzenie faktów, wytrwałość, cierpliwość, szybkie i celne podejmowanie decyzji. Odpowiednio dobrane programy pomagają rozwijać spostrzegawczość, zręczność, sprawność manualną, refleks oraz podzielność uwagi.
- Kontakt z komputerem mogą mieć już dzieci w wieku przedszkolnym. Można go wykorzystać jako doskonałe narzędzie kształcenia i rozwoju.
- Dostęp do internetu pozwoli na zdobywanie wiedzy w przyjemny sposób(surfowanie po stronach), może również poznać np. życie drogę do sławy swoich najwiekszych idoli.
- Powoli umiejętność obsługi komputera i posługiwania się podstawowym oprogramowaniem staje się na rynku pracy oczywistością.
- Dzięki komputerowi dziecko może się zrelaksować, uspokoić, za pomocą specjalnych gier programów dziecko miło spędza czas. Dzięki czemu jest później wesołe przez resztę dnia. Zaletą jest także, że dziecko znajduję się pod stałą opieką rodziców.
- Specjalne czaty dla dziecki pozwalają na poznanie nowych przyjaciół, z obszaru całej Polski. Dziecko poczuje się pewniej, wiedząc, że ma przyjaciół.
- Ważną rolę jaką wprowadziły komputery w świat dzieci niepełnosprawnych z poważnymi porażeniami kończyn oraz zaburzeniami mowy i słuchu. Dobierając indywidualnie dla każdego takiego dziecka właściwe urządzenie peryferyjne, komputer może stać się dla nich narzędziem porozumiewania się i kształcenia, a w przyszłosci wykonywania pożytecznego społecznie zawodu, co wiąże się z dowartościowaniem i możliwością usamodzielnienia się osoby niepełnosprawnej.






Nie

- Spędzanie czasu przy komputerze nie powinno być podstawową formą spędzania wolnego czasu dla dziecko. Może to spowodować zerwanie wiezi i kontaktu dziecka z rówieśnikami lub członkami rodziny. Jak także zaniechania nauki i obowiązków.
- Komputer może wywoływać w dziecku agresję i zachowania destrukcyjne spowodowane nieodpowiednimi dla niego grami, które sprowadzając się często do zabijania, strzelania, brutalnego bicia i bezmyślnego niszczenia. Jest to szczególnie niebezpieczne dla dopiero rozwijającej się i niedojrzałej osobowości.
- Zagrożenia winikającej z niekontrolowanego dostępnu do internetu, który jest skarbnicą wszelkiej wiedzy i informacji może stać się zagrożeniem podatnej na manipulacje niedojrzałej psychiki dziecka. Mowię o stronach internetowych zawierające treści erotyczne, brutalne, nawoływujące do rasizmu itd.
- Komputer nie tylko oddziałuje na psychikę dziecko, ale także na jego zdrowie(w bardzo dużym stopniu). Bardzo długie spędzanie przed komputerem powoduje: pogłębianie wad postawy, zmęczenie oczu, a po dłuższym czasie nawet krótkowzroczność. Gdy układ nerwowy dziecka jest długotrwale atakowany przez strumieniem wielobarwnego światła, kakofonią ekscytujących dźwięków oraz huśtawką emocji wynikającą z przeżyć w wirtualnym świecie, dochodzić może do zaburzeń koncentracji, kłopotów z myśleniem, rozstroju emocjonalnego, wyobcowana z rzeczywistego świata, zaburzenia więzi uczuciowej z najbliższymi oraz do wielu innych zaburzeń osobowości określanych jako uzależnienie od komputera.
- Po upływie jakiegos czasu dziecko woli żyć w wirtualnym świecie, stopniowo coraz mniej czasu spędza z kolegami, woli pozostać w domu (blisko komputera) niż wychodzić na dwór. Rzadko inicjuje zabawy ruchowe, nie interesują go zajęcia plastyczne ani zabawa klockami, za to potrafi przesiedzieć przed monitorem długie godziny. Dziecko takie powoli traci umiejętnosć nawiązywania kontaktów z rówieśnikami, zawiązywania nowych przyjaźni, budowania i kształtowania więzi uczuciowej. Nie odczuwa wręcz potrzeby kontaktu z realnymi przyjaciółmi, woli ich szukać w świecie wirtualnym.

:)