Największa piramida, piramida Cheopesa, była pokryta białymi polerowanymi płytami. Ile metrów kwadratowych płyt potrzeba do pokrycia jednej trójkątnej ściany, jeżeli podstawa tego trójkąta ma 230m, jego wysokość wynosi 186m? Ile metrów kwadratowych płyt potrzeba do pokrycia wszystkich czterech ścian piramidy?
z rozwiazaniem potrzebne na dziś

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:49:06+01:00
A=230m
h=186m

P=½ah
P=½ × 230 × 186
P=21390m²

Pc=(½ah)×4
Pc=4P
Pc=21390m²×4
Pc=85560m²

ODP. NA POKRYCIE JEDNEJ TRÓJKĄTNEJ ŚCIANY POTRZEBA 21390m² PŁYT, NATOMIAST NA POKRYCIE CZTERECH TRÓJKĄTNYCH ŚCIAN POTRZEBA 85560m² PŁYT.

POZDRAWIAM :)
2009-11-19T17:48:57+01:00
Jedna trójkątna ściana =
P=a*h/2
P=230 m * 186 m / 2
P=42780/2 =21390m²


Wszystkie cztery ściany piramidy =
21390m²*4 ściany =85560m²

Odp: Potrzeba 85560m² płyt na pokrycie wszystkich czterech ścian.