Odpowiedzi

2009-11-19T17:50:07+01:00
Należy:
udrożnić drogi oddechowe poszkodowanego,zatamować krwotoki,poprawnie oddychającego poszkodowanego ułożyć w pozycji bezpiecznej

nigdy ni należy:
przenosić rannego bez potrzeby,szarpać poszkodowanego,podkładać rannemu czegokolwiek pod głowę
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T17:52:12+01:00
Zawsze nalezy:
- zadzownic po karetke(ale to raczej an PO, chociaz mozesz napisac);
- udroznic drogi oddechowe;
-wykonac masaz serca( 30 uscisniec i dwa wdechy)
- polozyc rannego w odpowiednij pozycji tzn. na jednym boku z jedna reka od strony plecow, drugo reka od strony przedniej);
nie mozna:
-uciec z miejsca wyapdku (to tez raczej na Po);
- klasc rannego na brzuchu;
- reanimowac, jesli nie wie sie jak, czesm ludzie mysla ze wystaczy im do pluc powietrze wdumchnac i bedzie dobrze, ale czasem moze dojsc nawet do rozerwania pluc!;
- klepac rannego po twarzy lub po jaks ionnych czesciach ciala;
2 5 2