Proszę pilne na jutro!!

Dokończ poniższą regułkę:
Spójniki i,albo,ani,...,....,...,...,... poprzedzamy przecinkiem,gdy...............................................

iii
Napisz 5 zdań złożonych współrzędnie przeciwstawnych, które mogłyby być wskazówkami dla przyszłego posiadacza psa.Użyj różnych spójników.

3

Odpowiedzi

2009-11-19T17:55:36+01:00
Spójniki i, albo, ani, oraz, lub, ni, bądź poprzedzamy przecinkiem, gdy dany spójnik się powtarza (np. Ani nie pójdę do kina, ani na lody.
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:56:52+01:00
Przecinki:

Wyrazy, przed którymi stawiamy przecinki: a, ale, aż, więc, ponieważ, który, gdy, bo, oraz że.
Nie rozdziela się przecinkiem połączeń partykuł, spójników, przysłówków ze spójnikami np. chyba że.


Więcej nie wiem sory:( :)
6 2 6
2009-11-19T18:01:55+01:00
Spójniki i,albo,ani, a, ale, lecz, jednak, jednakże, zaś, wszakże, owszem, natomiast, tylko, tylko że, jedynie, przecież, raczej, tymczasem, za to poprzedzamy przecinkiem, gdy takie spójniki się powtarzają, stawiamy przecinek przed drugim i ewentualnie przed następnym członem zdania, który zaczyna się od tego spójnika.

1.Wyprowadzaj psa na spacer, wszakże trzymaj go na smyczy.

2.Wykąp psa, ale pamiętaj o spłukaniu szamponu.

3.Baw się z psem , albo tresuj go poprzez zabawę.

4.Nakarm psa, ale nie daj mu zbyt dużo pokarmu.

5.Czesz psa, jednakże nigdy pod włos.
6 3 6