Odpowiedzi

2009-11-19T17:53:55+01:00
Wiek XVI w dziejach Polski nazywa się złotym wiekiem, ponieważ był to okres pomyślnego rozwoju muzyki.Tworzono wiele nowych,ciekawych utworów.Przybyli do Polski prekursorzy nowej epoki: Kallimach (włoski poeta), Konrad Celtis – humanista z Niemiec.Król Zygmunt Stary ożenił się z Boną Sforzą – ta zaś przywiozła z Włoch nowinki zarówno polityczne, kulinarne, jak i ze świata sztuki i obyczaju a także muzyki
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T18:12:34+01:00
` Muzykę polskiego renesansu określa się mianem złotego wieku , ponieważ zwiastunami były wielogłowe wspaniałe utwory wielkich artystów . W XVI w . muzyka rozwijała się pod wpływem religijnym , najczęściej w kościołach . Sławiło ją i podziwiało wielu ludzi . ; ))

Mam nadzieję , że pomoże . Powodzenia . ; p
3 3 3