Odpowiedzi

2009-11-19T17:57:03+01:00
Pierwsza = x | 12
druga = 2x | 24
trzecia = 3x | 36
razem = 72 | 72

x+2x+3x =72
6x =72 | : 6
x= 12
1 5 1
2009-11-19T17:57:40+01:00
Dla wersji "o 2 wieksza":
a +a+2+3a = 72
5a+2=72
5a=70
a=14

14 pierwsza liczba
14+2=16 druga liczba
14*3=42 trzecia liczba

Dla wersji "2 razy wieksza":

a+2a+3a=72
6a=72
a= 12 pierwsza liczba
2a=24 druga liczba
3a= 36 trzecia liczba


Zadanie zawiera mały bład, ale znaczący: albo piszemy "o 2 więkasza" i to oznacza dodawanie albo "2 razy więkasza" i to oznacza mnozenie. :))
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T17:58:50+01:00
Dane:
x - pierwsza liczba
2x- druga liczba
3x- trzecia liczba

Rozwiązanie:
x+2x+3x=72
6x=72/÷6
x=12 → pierwsza liczba

2x=2×12=24 → druga liczba
3x=3×12=36 → trzecia liczba

Sprawdzenie:

12+24+36=72

Odp: Te liczby to : 12, 24 i 36.
11 5 11