Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T17:57:52+01:00
Deltoid podzielono wzdłuż przekątnej długości 12 cm na dwa trójkąty o wysokościach 6 cm i 8 cm. Oblicz pole tego deltoidu.
Odp. 84 cm 2
12*6*0,5=36
12*8*0,5=48
48+36=84
2009-11-19T18:02:11+01:00
12*6/2=36CM²
12*8/2=48CM²

36+18=84CM²
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T18:04:11+01:00
P trójkąta=½axh
podstawa trójkótów =12
h₁=8
h₂=6
P₁=½12x8
P₁=6x8
P₁=48cm²
P₂=½12x6
P₂=6x6
P₂=36cm²
P figury=36cm²+48cm²=84cm²
Odp.Pole deltoidu to 84cm²