Moje zadanie trzeba rozwiązać za pomocą układu równań. Dobrze by było, gdybyście podali dokładną analizę zadania.
Oto ono:
W dwóch naczyniach znajdują się 24l wody. Gdyby z pierwszego naczynia przelać do drugiego 3l, to w obu naczyniach byłaby taka sama ilość wody. Ile wody było w każdym naczyniu?

Dzięki.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T18:11:04+01:00
X - ilość wody w I naczyniu
y - ilość wody w II naczyniu
24l - woda w naczyniach

x+y=24
x-3=y+3

x=24-y
24-y-3=y+3

x=24-y
-y-y=3+3-24

x=24-y
-2y=-18 /:2

x=24-y
y=9

x=24-9
y=9

x=15
y=9

odp. W I naczyniu jest 15l wody, a w II naczyniu 9 l
2009-11-19T18:12:02+01:00
X - ilosc wody w pierwszym naczyniu
y - ilosc wody w drugim naczyniu
x + y = 24

po przelaniu wody:
x-3 - ilosc wody w pierwszym
y+3 - ilosc wody w drugim
x-3 = y+3

wiec dostalismy uklad rownan:

x + y = 24
x-3 = y+3

x + y =24
x = y + 6

podstawiamy x z drugiego do pierwszego

y + 6 + y = 24
2y = 18
y = 9

pozostalo obliczyc x z ktoregos z poczatkowych rownan
x = y +6 = 9 + 6 = 15

x = 15
y = 9

w pierwszym naczyniu bylo 15 l, w drugim 9 l