Odpowiedzi

2009-11-20T16:48:41+01:00
Zasolenie zależy od ilości wód słodkich dopływających do morza.
Temperatura od tego jakie prądy morskie występują )zimne lub ciepłe) i od głębokości
przejrzystość i przeźroczystość od stopnia znieczyszczenia i głębokości
9 4 9
  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T20:31:15+01:00
To wszystko zalezy od morza (czerwone, baltyk itd.), sredniej temp. na ziemi. i od gatunkow tam zyjacych. czaisz?;D
7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-20T21:22:44+01:00
Ukształtowanie dna morskiego oraz ruch wody morskiej jak i światło ma decydujący wpływ na życie w morzu.Wpływa na temperature lub barwe wody, decyduje o życiu w morzu dostarczając energii niezbędnej dla procesu fotosyntezy.Wpływa też na pionową migrację planktonu wymagającego określonego natężenia światła, niezbędnego dla przebiegu procesów życiowych. Ze względu na niskie zasolenie jest ona wyjątkowo uboga biologicznie. Rozpuszczalność gazów uzależniona jest z kolei od temperatury i zasolenia wody morskiej,im niższa temperatura wody tym rozpuszczalność gazów jest większa, natomiast wraz ze wzrostem zasolenia rozpuszczalność gazów maleje.
21 4 21