Do suszarni dostarczono 510kg świeżych grzybów zawierających około 90% wody.Po wysuszeniu grzyby zawierały 15% wody. Ile kiliogramów grzybów suszonych otrzymano??

Ile procent wody zawierały świeże winogrona,jeżeli ze 140kg świeżych winogron otrzymano 35kg rodzynek o zawartości 12% wody??

Po wyschnięciu mydło straciło 10% pierwotnej masy.Ile ważyło to mydło początkowo,jeżeli po wyschnięciu miało 27,4dag??

Susząc morele,otrzymujemy takie,których masa stanowi 33% masy użytych owoców.Z jakiej ilości świeżych moreli otrzymamy 2kg moreli suszonych

Ziemniaki przechowywane zimą w piwnicy tracą 11% pierwotnego ciężaru.Jaki zapas powinien przygotowac gospodarz jesienią,aby na wiosnę miec 17,8 ton ziemniaków?

W 17kg nasion zbóż znajduje się 10% zanieczyszczeń.Rolnik chcąc,aby jego plony byly obfite,postanowił zmniejszyc zanieczyszczenie o 4%.Ile kilogramów zanieczyszczeń musiał on usunąc??

Z góry dziękuje :D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T18:42:43+01:00
1
na proporcje
510-90
x-15
x=85 otrzymano 85kg grzybów

2
też na proporcje
35-12
140-x
x=48 winogrona świeze zawierały 48% wody

3
0,9x=27,4
x=30,4 mydło wazyło 30,4dag

4
0,33x=2
x=6 oczywiście w małym przybliżeniu Z 6kg świeżych owoców

5
0,89x=17,8
x=20 Powinien przygotowac 20 ton

6
17*0,1=1,7

1,7-10%
x-6%
x=1,02 powinien usunąc 1,02kg zanieczyszczeń
2009-11-19T20:03:09+01:00
1. 510kg - 90%
x - 15%
x = (510kg * 15 %) / 90% = 85%

2. 140kg -x
35kg - 12 %
x = (140 kg * 12%) / 35 kg =48 %

3. 27,4 dag - 90%
x - 100%
x= (27,4dag * 100%) / 90% = 30,4 dag

4. 2kg - 33%
x - 100%
x = 6 kg (w przybliżeniu)

5. 89% - 17,8 t
100% - x
x = 20 t

6. 1,7 - 10%
x - 6%
x = 1,02 kg