Odpowiedzi

2009-11-19T18:21:54+01:00

Utrzymanie prawidłowego pH krwi decyduje o:
- utrzymaniu prawidłowego rozmieszczenia elektrolitów w płynie wewnątrz i pozakomórkowym
- prawidłowym funkcjonowaniu organizmu
- prawidłowej przepuszczalności błon komórkowych
- utrzymaniu prawidłowego ciśnienia onkotycznego
- prawidłowej aktywności enzymów.

Czynniki wpływające na utrzymanie prawidłowego pH krwi:
- bufory krwi i tkanek
- płuca (usuwanie CO2)
- nerki (usuwanie jonów H+ i produkcja HCO3-)
2009-11-19T18:22:44+01:00
1.) stres, alkohol, fast-foody,
2.) nie jest to korzystne dla organizmu poniewaz z powodu wzrostu cisnienia krwi serce musi pompowac wiecej krwi co moze prowadzic do zawału
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T18:25:31+01:00
Na nadciśnienie olbrzymi wpływ ma nieprawidłowe odżywianie oraz prowadzenie niezdrowego trybu życia.
Nie jest to korzystne dla organizmu. Nadciśnienie prowadzi do uszkodzenia niektórych narządów, np. oczu lub nerek. Jest dla nas ostrzeżeniem, że w przyszłości grozi nam miażdżyca, a nawet zawał. Aby temu zapobiec, powinniśmy dbać o nasz organizm i regularnie mierzyć ciśnienie krwi.