Odpowiedzi

2009-11-19T18:25:30+01:00
Wodór stosuje się jako surowiec do syntezy podstawowych produktów przemysłu chemicznego - amoniaku, chlorowodoru, metanolu i benzyny syntetycznej. Jest używany do prowadzenia procesów redukcji i uwodorniania (utwardzania) tłuszczów. Stosowany jest do uzyskiwania wysokich temperatur w palnikach tlenowodorowych. Wodór ma duże znaczenie jako materiał napędowy (w mieszaninie z tlenem) rakiet kosmicznych.
1 4 1
2009-11-19T18:26:06+01:00
Paliwo rakietowe- ciekły wodór jest jednym ze składników paliw rakietowych
gaz przemysłowy-stosowane w procesach przemysłowych butle z wodorem maja barwe czerwoną
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T18:28:10+01:00
- paliwo w silnikach rakiet
- Izotop wodoru (tryt) wykorzystywany jest w reakcjach termojądrowych
- Inny izotop (deuter) jest stosowany jako spowalniacz w reaktorach atomowych
- używany jest też w elektrowniach do chłodzenia generatorów o duzej mocy
-Kiedyś był stosowany do napełniania balonów "sterowców"

Mam nadzieję że pomogłam ;-)
1 5 1