Odpowiedzi

2009-11-19T18:38:05+01:00
Przykladem moze byc utwor juliusza slowakeigo pt.: Testament moj
2 1 2
2009-11-19T18:40:09+01:00
Ja niżej podpisany ……………. , urodzony ………………….. w …………………. , świadomy podejmowanych czynności i bez żadnego nacisku, oświadczam, iż do całości spadku powołuję ………………
Tego typu testament, powoduje że od dziedziczenia zostają odsunięci spadkobiercy ustawowi, nie wskazani w testamencie.

Spadkobierca może również powołać kilku spadkobierców, rozdzielając pomiędzy nich określony udział w majątku.

Przykład:

Ja niżej podpisany ……………. , urodzony ………………….. w …………………. , świadomy podejmowanych czynności, oświadczam, iż powołuję do 1/3 spadku ………………………, i do 2/3 spadku ……………………..
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T18:55:41+01:00
Jan Kowalsi
--------------------------TESTAMENT----------
Nazywam sie Jan Kowalski jestem zdrów na ciele i umyśle spisuje moją wole.
Mojej jedynej córce Oli Kowlaskiej oddaje połowe mojego majątku czyli dom na ul. Kwiatowej3 oraz wszystkie rzeczy kture w nim sie znajdyją,kosztowności zmarłej mojej żony a jej babci .drugą połówe majatku zapisuje mojemu jedynemu synowi Karolowi Kowalskiemu czyli samochód osobowy marki opel omega z roku 2005 nr rejestr 0000,drugi dom na ulicy Kwiatowej 4, oraz całą moją kolekcie monet oraz znaczków.Niektóre testamenty zawierają wskazówki co do tego, kto miał się zająć pogrzebem. Miało to znaczenie, jeśli chciał powierzyć przeprowadzenie uroczystości komuś innemu niż dziedzice lub tylko niektórym z nich.
34 1 34