Odpowiedzi

2009-11-19T18:44:09+01:00
3x²+2x-1≤0
Δ=4+12=16
√Δ=4
x=-6/6=-1
x=2/6=1/3
szkicujemy wykres i wychodzi że przedział to <-1;1/3>

/ kreska ułamkowa
2009-11-19T18:45:54+01:00
Δ=16

x₁= -1
x²= ⅓

zbior z przedzialu x∈<-1,⅓>
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T18:47:41+01:00
3x²+2x-1≤0

Δ = 16
√Δ = 4
x₁ = -1
x₂ = 1/3

Teraz trzeba narysować wykres funkcji, będzie on skierowany ramionami w górę i przecinał oś OX w punktach x₁ oraz x₂.
Rozwiązanie ma być mniejsze lub równe 0, więc bierzemy wszystko to co jest poniżej lub na osi x:
x∈<-1;1/3>
1 5 1