Odpowiedzi

2009-11-19T18:43:14+01:00
Niedobór węglowodanów prowadzi do nadwagi a następnie otyłości.

Błonnikiem nazywamy zespół substancji ścian komórkowych roślin nie trawionych i nie wchłanianych w przewodzie pokarmowym człowieka - czyli nie jest trawiony.
Błonnik kontroluje wiele bardzo istotnych procesów w organizmie. Posiada unikalne zdolności adsorbowania wody - od czterech do sześciu razy zwiększając swoją objętość. W efekcie tego w żołądku i jelitach tworzy się miękka, gąbczasta masa.
2 1 2
2009-11-19T18:43:15+01:00







Błonnikiem (włóknikiem) pokarmowym (angielski fiber lub dietary fiber) nazywamy zespół substancji ścian komórkowych roślin nie trawionych i nie wchłanianych w przewodzie pokarmowym człowieka. Jest to mieszanina substancji o charakterze polisacharydowym (celuloza, hemicelulozy, pektyny, gumy, śluzy) i niepolisacharydowym (ligniny).
Podstawowe właściwości błonnika:
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T18:46:51+01:00
A) Niedobór węglowodanów osłabia pamięć i wpływa negatywnie na pracę mózgu.
b) Błonnik - to nic innego jak zespół substancji ścian komórkowych roślin, które nie są trawione u człowieka.
1 5 1