Zadanie 1. Samochód o masie m=800kg, jadący z szybkością v=72 km/h uderzył w betonowy mur. Jaka praca została wykonana w czasie uderzenia samochodu?

Zadanie 2. W chwilę po starcie szybkość biegacza wzrosła od 0,5 m/s do 2 m/s. Ile razy wzrosła jego energia kinetyczna?

plis pomóżcie! błagam was o pomoc! dałem mało punktów bo nie mam dużo na koncie.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T18:44:36+01:00
1. Praca jest rowna energii kinetycznej

W = Ek =(m*v^2)/2

v= 72km/h = 20m/s

W= 0,5*800*20 = 8000 J

2. Na poczatku Ek1 = (m*v1^2)/2 = (m*0,5^2)*0,5 = (m*0,25)*0,5
Na końcu Ek2 = (m*v2^2)/2 = (m*2^2)*0,5 = (m*4)*0,5

Porownujemy Ek1 i Ek2 (trzeba podzielic): Ek2/Ek1 = 16
Odp: Energia kinetyczna wzrosła 16 razy.
  • Użytkownik Zadane
2009-11-19T18:44:36+01:00
Zadanie 1

Praca jest rowna energii kinetycznej

W = Ek =(m*v^2)/2

v= 72km/h = 20m/s

W= 0,5*800*20 = 8000 J


zadanie 2

Na poczatku Ek1 = (m*v1^2)/2 = (m*0,5^2)*0,5 = (m*0,25)*0,5
Na końcu Ek2 = (m*v2^2)/2 = (m*2^2)*0,5 = (m*4)*0,5

Porownujemy Ek1 i Ek2 (trzeba podzielic): Ek2/Ek1 = 16
Odp: Energia kinetyczna wzrosła 16 razy.
2009-11-19T18:48:35+01:00
Zadanie 1

wzór-p=m razy v

p=800razy72m/h
p=57600

drugiego nie wiem