Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-20T20:32:08+01:00
Jeden bok prostokąta zaznaczymy przez x, czyli drugi będzie wynosił 80/100x (stanowi 80% drugiego boku). W zadaniu podano, że przekątna wynosi pierwiastek z 41, czyli korzystając z twierdzenia Pitagorasa układamy równanie:

X²+(80/100X)²=(√41)²
X²+(6400/10000)X²=41
X²+64/100X²=41
100X²+64X²=4100
164X²=4100
X²= 25
x=5 długość jednego boku
80/100 * 5=4
Obwód prostokąta wynodi 4*2+5*2= 8+10=18

2 5 2
2009-11-20T21:05:09+01:00
A - dłuzszy bok prostokąta (przyprostokatna )
b= 0,6a - któtszy bok prostokata ( przyprostokatna
d = √41 - przekatna prostokata ( przeciw prostokatna)
O = ? - obwód prostokąta

1. Obliczam bok a z tw. Pitagorasa
a² + b² = d²
a² +(0,8a)² = (√41)²
a² + 0,64a² = 41
1,64 a² = 41 /:(1,64)
a² = 25
a =√25
a = 5
2. Obliczam bok b
b = 0,8a
b = 0,8*5
b = 4

3. Obliczam obwód prostokata
O = 2a +2b
O = 2*5 + 2*4
O = 10 + 8
O =18
4 4 4