1.pokój tomka ma 6m długości i 5m szerokości. Pokój jacka ma długość 1m większą a szerokość o 1m mniejszą niż pokój tomka . który pokój jest większy i o ile metrów kwadratowych ? Zapisz obliczenia.


2.wyraź w hektarach
a) polski o powierzchni 311 730 km kwadratowych
b)bałtyku o powierzchni 412 000km kwadratowych
c) jeziora śniardwy o powierzchni 122 km kwadratowych



Pilne bo na jutro !

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T18:57:43+01:00
1. Pokój Tomka:

6m×5m=30m2

Pokój Jacka:

7m×4m=28m2

30m2>28m2

Odp: Pokój Tomka jest większy o 2m2.

2.

a) 1km2=100h

311730km2=311730×100ha=31173000ha

b) 41200000 ha

c) 12200 ha
1 5 1
2009-11-19T19:01:31+01:00
1.
tomek
6m*5m=30m2

jacek
(6+1)*(5-1)=7*4=28m2

Odp: Wiekszy jest pokój Tomka o 2m2.

2.
1km2=100Ha
a)311 730*100= 31 173 000Ha
b)412 000*100= 41 200 000Ha
c)122*100= 12 200Ha