Proszę o bardzo szybkie rozwiązanie..!

Działka pana Żwirskiego ma kształt prostokąta o bokach 100m i 78m.Przygotowując glebę pod posadzenie drzewek, pan Żwirski musi wysiać 350g nawozów na każde 10m kwadratowych powierzchni działki. Ile kilogramów nawozów potrzebuje pan Żwirski?

Z góry dziękuję za rozwiązanie..!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:07:34+01:00
A = 100m
b = 78m
P= a*b
P= 100m*78m
P= 7800m kwadratowych
7800m/10m= 780m kwadratowych
780*350g= 273 000g
273 000g = 273kg
odp. Potrzeba mu 273kg nawozu.
2009-11-19T19:10:42+01:00
100m*78m=7800m kwadratowych
7800m kwadratowych/10m kwadratowych=780m kwadratowych
780m kwadratowych*350g=273000g
273000g=273kg