Na czym, zdaniem autora, opiera sie potęga Rzymu ??

jak potęga narodu rzymskiego doszła do takich rozmiarów dzięki męstwu wodzów, tak, i prawość i wstrzemięźliwość, pod nadzór cenzorów poddana, była dziełem co do wyników równej chwale wojennej. Bo na cóż przyda się być walecznym na wojnie, jeśli się w domu źle żyje >?? Choćby się zdobywało miasta, podbijało ludy, opanowało królestwo, to przecież jeśli lud i senat nie bedzie przestrzegał swoich obowiązków i karności, to i tak stos ów zreczy, choćby nieba sięgła, trwale się nie utrzyma ..

2

Odpowiedzi

2009-11-19T19:11:46+01:00
Zdaniem autora potęga Rzymu opiera się na:
- męstwie wodzów
- prawości i wstrzemięźliwości
- uczciwości
- staraniach zachowania ładu w państwie
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:19:31+01:00
- posiadanie spisanego prawa normujące aspekty administracyjne i tym podobne Rzymu:

"jeśli lud i senat nie bedzie przestrzegał swoich obowiązków i karności"

- pilnowanie przez cenzorów "moralności"obywateli, między innymi jak jest napisane w tekście prawości i wstrzemięźliwości

-chęć walki żołnierzy za Rzym(można dodać o uzbrojeniu żołnierzy itp. jednak z tekstu nie można tego wywnioskować)
1 5 1