Pewien chłopiec zapytany o swój wiek, powiedział:
- dwadzieścia lat temu moja babcia była dwa razy starsza od mojej mamy . Dziś moja babcia ma dwa razy tyle lat, ile moja mama w dniu kiedy ja sie urodziłem. ile lat ma chłopiec?
zadanie należy rozwiązac przy pomocy układów równań.

2

Odpowiedzi

2009-11-19T19:26:08+01:00
- dwadzieścia lat temu moja babcia była dwa razy starsza od mojej mamy . Dziś moja babcia ma dwa razy tyle lat, ile moja mama w dniu kiedy ja sie urodziłem. ile lat ma chłopiec?

b - wiek babci 20 lat temu
m - wiek mamy 20 lat temu
b+20 - wiek babci teraz
m+20-x - wiek mamy obecnie - x lat

b=2m
b+20=2(m+20-x)

b=2m
2m+20=2m+40-2x

b=2m
2x=40-20

b=2m
2x=20 /:2

b=2m
x=10

odp. Chłopiec ma 10 lat
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2009-11-19T19:30:02+01:00
B ==> wiek babci 20 lat temu
m ==> wiek mamy 20 lat temu
b+20 ==> wiek babci teraz
m+20-x ==> wiek mamy obecnie - x lat

b=2m ==> wiek babci byl rowny 2*wiekowi mamy
b+20=2(m+20-x) ==> wiek babci teraz to dwukrotny wiek mamy teraz odjac chlopca

b=2m
2m+20=2m+40-2x

b=2m
2x=40-20

b=2m
2x=20

b=2m
x=10 lat

odp. Chłopiec ma 10 lat
1 5 1